Conform noilor prevederi legislative comerciantii care introduc pe piata lemn si produse din lemn trebuie sa tina un registru al produselor importate. Mai mult decat atat registru contine rubrici special dedicate caracteristicilor produselor.
Comerciantul trebuie sa detina toate documentele ce identifica întreg lantul de aprovizionare si, dupa caz, comerciantii care i-au furnizat lemnul sau produsele din lemn, provenite de pe piata interna a Uniunii Europene sau din import.
Comerciantul a identificat, dupa caz, comerciantii carora le-a furnizat lemn sau produse din lemn, acest fapt trebuie dovedit prin registrul de documente justificative. Aceste prevederi nu se aplica comerciantului care furnizeaza lemn sau produse din lemn catre consumatorii finali care nu valorifica produsele în scop comercial.
Comerciantii au obligatia de a pastra registrele cu informtiile de mai sus cel putin 5 ani si trebuie sa le furnizeze, la cerere, autoritatilor competente.
In lista de verificari se vor nota procedurile si modalitatile specifice aplicate pentru verificarea conformitatii indicatorilor.
Pentru fiecare produs se va nota tipul de lemn sau produse din lemn pentru care s-au identificat neconformitati în implementarea cerintelor legale.
Daca la finalului controlului control exista obiectii din partea comerciantilor si daca sunt necesare precizari ulterioare se va stabili un termen – limita pentru transmiterea argumentelor justificative (suplimentare).
Rezultatele controalelor se vor nota doar neconformitatile identificate, natura verificarilor prin care se constata neconformitatea indicatorilor relevanti.
In registru se vor nota masurile de remediere impuse pentru solutionarea neconformitatilor.
Ai o afacere in industria lemnului. Ai nevoie de consultanta juridica. Cauti un avocat specializat in drept comercial? Contacteaza-ne!