MEDIEREA CONTRACTELOR COMERCIALE

Incetarea contractului individual de munca prin mediere
10 octombrie, 2012
Taxa auto pentru masinile inmatriculate inainte de 2007 ramane suspendata pana in 2013
11 octombrie, 2012

Dat fiind ca medierea a devenit obligatorie consideram ca societatile comerciale sunt printre cele mai norocoase in acest ca, intrucat un studiu recent efectuat in cadrul a 126 companii de top din SUA de catre Institutul International pentru Prevenirea si Solutionarea Conflictului si dat publicitatii  la New York, a reliefat faptul ca aproximativ 98% din cazurile pe care le-au avut acestea, au fost solutionate inainte de a se ajunge in instanta, fiind evident faptul ca aceste companii prefera sa isi solutioneze conflictele pe cale amiabila.

Negocierea este specifica mediului de afaceri iar medierea este in fapt o negociere asistata si coordonata de catre un tert neutru, fara putere de decizie. Avand la baza negocierea dintre parti, medierea este o solutie viabila pentru stingerea conflictelor comerciale. Costurile pe care le implica o astfel de mediere sunt foarte reduse in comparatie cu cele ocazionate de calea litigioasa. Pastrarea partenerilor comerciali se poate realiza doar in cazul in care divergentele dintre ei sunt solutionate prin consens, solutia generata si negociata de catre parti fiind mutual acceptata. Stingerea unui conflict comercial prin mediere este eleganta si eficienta, oferind partenerilor de afaceri posibilitatea de a-si continua relatiile comerciale, vitale pentru succesul in afaceri.

Medierea ajuta la stabilirea si mentinerea unor relatii comerciale bazate pe incredere si respect reciproc, generand relatii de colaborare puternice. Mai mult, medierea consolideaza increderea dintre partenerii comerciali, stiut fiind faptul ca relatiile comerciale sunt cladite pe increderea reciproca a partenerilor contractuali. Noi afaceri pot lua nastere in situatia in care prin mediere sunt stabilite principii clare, sunt impartite responsabilitatile, scopurile si obiectivele viitoare. Prin medierea comerciala relatiile dintre partenerii de afaceri existente sunt pastrate si astfel se deschid perspective de initiere a unor noi parteneriate si afaceri in comun. Relatiile comerciale sunt grav vatamate in situatia in care intre companii exista litigii pe rolul instantelor, intervenind in aceste cazuri o perturbare iremediabila a relatiilor comerciale existente. Medierea comerciala este solutia depasirii unor astfel de blocaje. Pastrarea colaboratorilor si a partenerilor de afaceri este astfel realizata. Pornind de la certitudinea ca medierea comerciala este un succes in SUA (cel mai potent mediu economic din lume) si ca majoritatea litigiilor se solutioneaza inainte de a se ajunge in sala de judecata, putem privi cu optimism impactul viitor al medierii in Romania. Important este ca mediul juridic autohton sa aiba deschiderea necesara si sa incurajeze acesta modalitate de solutionare a conflictelor pe cale amiabila. Medierea are nevoie de timp si de rezultate pentru a se impune si la noi.Mediul corporatist  imbratisaza medierea date fiind avantajele in plan comercial si in scurt timp vom putea vorbi despre familiarizarea mediului romanesc de afaceri cu acest concept. Medierea comerciala este mai putin stresanta si costisitoare decat abordarea caii litigioase, cale traditionala de solutionare a conflictelor dintre companiile romanesti. Conflictele comerciale sunt numeroase in Romania, in acest sens fiind infiintate de catre instante complete de judecata specializate de drept comercial (sectiile comerciale).

Taxele de timbru sunt cu atat mai consistente cu cat miza procesului comercial este mai ridicata. Nici onorariile de avocat si cele ale expertilor angrenati in procesele comerciale nu sunt de neglijat, avand in vedere si numarul gradelor de jurisdictie si intinderea in timp a proceselor. Confidentialitatea medierii comerciale este foarte importanta pentru partenerii de afaceri iar aceasta poate fi pastrata doar prin recurgerea la mediere. In fata instantelor de judecata, notiunea de confidentialitate nu exista, cu atat mai mult cu cat procesele comerciale sunt publice. Medierea comerciala este informala, partile au posibilitatea de a negocia termenii intelegerii cu avocatii companiilor, acest mediu fiind propice luarii unor decizii responsabile, reciproc agreate. Pe langa mentinerea relatiilor comerciale atat de greu de cladit, comerciantii isi pot recupera taxele de timbru deja achitate in cazul in care ajung la o intelegere prin mediere. Bazandu-se pe principiul win-win, medierea comerciala nu transforma niciuna dintre parti in invins sau invingator, toti cei implicati avand doar de castigat din mediere. Datorita complexitatii lumii afacerilor, in urma medierii pot aparea o multitudine de solutii la conflictele existente: esalonarea platilor, negocierea cuntumului creantei, initierea unor noi afaceri, renegocierea unor contracte etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *