Ce aduce nou nou aceasta lege?
Persoanele care vor cumpăra în acest an o maşină second hand, cu normă de poluare Euro 5, înmatriculată până în 31 decembrie 2010, vor fi obligate să plătească taxa de poluare, reiese din normele de aplicare a taxei auto, aprobate Guvern.
Aceste autovehicule erau scutite, până acum, de plata taxei de poluare, deoarece la momentul înmatriculării, cuantumul rezultat în urma calculării acesteia a fost egal cu „0”.
„Eu am maşină nouă, cumpărată în 2010, cu norma Euro 5, pentru care atunci nu am plătit taxa auto, pentru că era scutită de plata acestei taxe. Dacă vreau să o vând acum, cumpărătorul va trebui să plătească taxa auto”, ceea ce incalca principiul neretroactivitatii legii civile in timp.
Sunt de parere ca, noua lege nu are la bază principiul „poluatorul plăteşte” aşa cum spun autorităţile. Sa luam exemplul masinilor Euro 5, înmatriculate până la 31 decembrie 2010, la vânzarea cărora în 2012 este obligatorie plata taxei auto, în timp ce pentru o maşină înmatriculată înainte de 2007, care poluează puternic, nu se va plăti taxa auto dacă nu este vândută.
Nu poluatorul plăteşte, noua taxă este de fapt o taxă la tranzacţie. Pentru o <<epavă>> înmatriculată înainte de 2007 şi care poluează puternic, dacă nu este vândută, nu se plăteşte taxa auto.
Actuala lege privind taxa auto stabileşte că taxa de poluare va fi plătită, o singura dată, pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în Romania. Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată de către cumpărător la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor incepand cu data de 13 ianuarie 2012.
Acesta lege incalca princiul nerectroactivitatii legii civile in timp conform art. 6 din Codul Civil – adica actele si faptele juridice incheiate inainte de intrarea in vigoare a legii noi nu pot genera alte efecte juridice decat cele prevazute de legea in vigoare la data incheieri sau in cazul nostru la data primei inmatriculari a masini respective.
Ce se intampla cu procentul de 25% din taxa? Se vor primii banii inapoi sau nu?
Formularele-tip prin care şoferii români pot solicita returnarea diferenţei de taxă auto plătită după data de 1 iulie 2008, se găsesc, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice.
Deasemenea aveti la dispoziţie, pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), formula de calcul prevăzută de lege şi care va fi utilizată şi de către organele fiscale.
Fiscul a stabilit, de asemenea, modelul şi conţinutul formularelor necesare, în funcţie de specificul contractului, de leasing, vânzare directă etc.
In realitate recuperarea celor 25% nu exista cel putin nu in acest cuantum mai multi posesori de autoturisme au aflat, că restituirea diferenţei la taxa de poluare nu este decât încă o păcăleală lansată de Guvernul PDL. Funcţionarii de la ghişeele Direcţiei Ge-nerale a Finanţelor Publice explica fiecărui proprietar de maşina că, de fapt, taxa a fost mai mică în 2007 – 2011 decât în 2012 şi nu îşi mai pot recupera niciun leu. Mai „norocos“, un proprietar a aflat că statul îi va restitui „imensa“ sumă de 3 lei.
De ce sa deschideti un proces pentru recuperarea sau evitare taxei?
Deschideti un proces sa vi se restituie ceea ce platiti abuziv, ilegal as putea spune deoarece taxa de poluare a fost declarata ca fiind in neconcordanta cu normele europene de catre Curtea Europeana de Justitie si indiferent in ce forma va fi mentinuta sau ce denumire are sau va avea acesta taxa tot ilegala va fi.
Din pacate singura sansa pentru dumneavoastra pentru a evita sau recupera aceasta taxa de poluare este – deschiderea acestui proces privind recuperarea sau evitarea taxei.
Ce prejudicii ne aduce noua taxa?
In primul rand va limiteaza un drept deja castigat. De exemplu: Guvernul impiedica prin noua reglementare posesorii de masini Euro 5 care nu au fost scutiti de plata taxei de poluare in anii trecuti sau cei care si-au inmatriculat masina inainte de 2007 sa nu vanda masina la un pret real, pret ce este diminuat de catre aceasta taxa de transcriere a dreptului de proprietate pe care trebuie sa o plateasca viitorul proprietar.
Acesta lege incalca principiul nerectroactivitatii legii civile in timp conform art. 6 din Codul Civil – adica actele si faptele juridice incheiate inainte de intrarea in vigoare a legii noi nu pot genera alte efecte juridice decat cele prevazute de legea in vigoare la data incheieri sau in cazul nostru la data primei inmatriculari a masini respective.
In ceea ce priveste masinile inmatriculate in UE si sunt reinmatriculate in Romania este esential sa nu se plateasca taxa de poluare, acest lucru fiind in contraditie cu principiul dublei impuneri ganditiva ce sa-ar intampla daca se va plati taxa de poluare pentru un autovehicul revandut in mai multe state membre.
Diferenta de aplicare a taxei, introduce un regim fiscal discriminatoriu pentru autovehiculele aduse in Romania din Comunitatea Europeana in scopul reinmatricularii lor in Romania, in situatia in care acestea au fost deja inmatriculate in tara de provenienta.
Mai mult decat atat in art. 5 din noul cod civil este stipulat – prioriatea dreptului european fata de reglementarile interne indiferent de calitatea sau statutul partilor implicate in proces.
Cristian Deca
0ffice@decalex.ro
0724.417.920
0757.269.874
1 Comment
This is a comment to the admin. I discovered your „Noua lege privind Taxa de poluare – 2012 – Mediere Avocatura Consultanta | Mediere Avocatura Consultanta” page via Google but it was difficult to find as you were not on the front page of search results. I see you could have more traffic because there are not many comments on your website yet. I have found a website which offers to dramatically increase your rankings and traffic to your site: http://www.trafficforseo.com/web-traffic. I managed to get close to 1000 visitors/day using their services, you could also get lot more targeted traffic than you have now. I used their services and got significantly more traffic to my website. Hope this helps 🙂 Take care.