ALOCAȚII EUROPENE PENTRU COPII PARINȚILOR ROMÂNI DIN STRĂINATATE

Noua lege privind Taxa de poluare – 2012
25 ianuarie, 2012
NOILE CONDITII DE CREDITARE NU MAI PERMIT ACCESUL LA CREDITELE DE CONSUM
2 februarie, 2012

Puţini români care lucrează legal în strănătate ştiu că pot primi pentru copiii lor alocaţii destul de consistente, din ţara în care sunt angajaţi.

Copiii ai căror părinţi lucrează legal în străinătate, într-o ţară din UE, pot primi alocaţiile care se dau în aceaţară, în locul celor din România, care sunt, în general, mult mai mici. Copiii au dreptul la această alocaţie indiferent dacă locuiesc în România sau înţaraîn care muncesc părinţii lor. Printre altele, pentru a face cunoscut şi acest drept de care pot beneficia românii, Ministerul Afacerilor Externe  şi organizaţia Alternative Sociale au încheiat un parteneriat pentru proiectul “Combaterea efectelor negative ale migraţiei în rândul copiilor şi al bătrânilor de acasă”, care va acoperi perioada 2009 – 2011.

Potrivit unui comunicat al MAE, în prima faza, proiectul se va concretiza sub forma unei campanii de comunicare şi conştientizare privind drepturile copiilor cu unul sau ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate, conform Regulamentului Consiliului Europei nr. 1408/71. Campania se va desfăşura la nivel naţional şi internaţional în perioada 2009 – 2011 şi include: un spot radio difuzat la nivel naţional şi internaţional, 2.000 de postere şi 10.000 de pliante, 3.000 de ghiduri practice destinate părinţilor.

MAE va promova informaţiile şi prin ambasadele şi consulatele României de pe teritoriul UE, precum şi prin anunţuri pe site-urile reprezenntanţelor diplomatice.

CUANTUMUL  ALOCAŢIILE  EUROPENE?

Alocaţiile “europene” reprezintă o formă de prestaţii familiale care au ca scop asigurarea securităţii sociale pentru salariaţii şi lucrătorii independenţi, şi membrii familiilor acestora, care au reşedinţa într-un stat membru al Uniunii Europene şi desfăşoară o activitate salarială sau independentă într-unul dintre aceste state. Aceste “alocaţii” se acordă pentru copiii avuţi în îngrijire, ca şi alocaţiile care se acordă în România. Diferenţa constă în faptul că, urmare a desfăşurării unei activităţi salariale sau independente pe teritoriul unui alt stat membru UE, această alocaţie poate avea un cuantumul mai mare (în majoritatea cazurilor), acest cuantum depinzând de legislaţia statului respectiv. De aceste alocaţii pot beneficia copiii ai căror părinţi lucrează legal pe teritoriul Uniunii Europene. Astfel, părinţii care au dreptul de a primi această alocaţie ca urmare a activităţii desfăşurate în afara României, pe teritoriul Uniunii Europene, pot beneficia de alocaţie pentru copiii lor, în cuantumul stabilit de legislaţia ţării în care lucrează, indiferent dacă aceştia au sau nu copiii împreună cu ei.

CE ACTE SUNT NECESARE

Pentru obţinerea “alocaţiei europene” trebuie să vă adresaţi instituţiei competente cu plata prestaţiilor familiale din România (AJPS) şi din statul în care lucrătorul migrant îşi desfăşoară activitatea. Aceste instituţii sunt organizate diferit de la un stat la altul. În Italia, de exemplu, trebuie să mergeţi la Institutului Naţional de Protecţie Socială (INPS).

ÎnRomania, instituţia responsabilă cu plata prestaţiilor familiale  este Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale, care la nivel local este reprezentată de Agenţiile Judeţene pentru Prestaţii Sociale.  Procedura se demareaza prin depunerea formularului E411 completat în partea A la instituţiile abilitate cu plata prestatiilor familiale din România sau dinţaraîn care lucrătorul migrant îşi desfăşoară activitatea. Plata “alocatiei europene” va fi efectuata dupa completarea integrala a formularului E411 si depunerea acestuia la institutia responsabila din statul UE competent cu plata “alocatiei”. Perioada de timp scursa intre data depunerii formularului E411 la institutia responsabila cu plata “alocatiei europene” si plata propriu-zisa a alocatiei depinde de factori precum: corectitudinea datelor completate in formular (nume, adrese, coduri numerice personale etc.) si perioada necesara obtinerii de informatii de la alte institutii abilitate. Echipa Decalex va poate ajuta sa beneficiati de “Alocatia Europeana”. Contactati-ne aici!

C.J. Cristian Deca

www.decalex.ro

0757.269.874

4 Comments

  1. cristina spune:

    Buna,eu sunt in Spania de 5 ani jumatate,lucram aici amandoi cu contract,am un copil de 5 ani ,asi vrea sa stiusi eu ce acte trebuiesc pt.alocatia europeana,daca e nevoie de acte din spania,(si ce acte).

  2. Mihaela spune:

    Buna ma numesc Mihaela locuiesc în Grecia si am 2 copii unul este născut aici si merg la școală as vre sa stiu daca pot primi alocație pt ei pt ca nu primesc niciun ajutor va .ultu.esc

    • decalex.ro spune:

      Procedura consta in completarea formularului E411, in dublu exemplar, reprezentand cererea de informatii privind dreptul la prestatii familiale in statul de resedinta al membrilor familiei si depunerea acestuia la institutia abilitata (vezi pagina Unde trebuie sa ma adresez?).
      Urmatorul pas este stabilirea statului competent care va acorda alocatia, in functie de natura activitatii desfasurate de catre parinti pe teritoriul Romaniei si/sau al statului respectiv. Indiferent care este statul competent, procedura de obtinere a „alocatiei” este aceeasi: completarea formularului E411.
      Formularul E411 are doua parti: A si B, care se vor completa dupa cum urmeaza:
      • Partea A din formular se completeaza de catre lucratorul migrant care se adreseaza institutiei competente cu plata prestatiilor familiale din statul unde isi desfasoara activitatea. In aceasta parte a formularului trebuie completate toate datele privind identitatea persoanelor mentionate si este indicat ca solicitantul sa trimita institutiei abilitate din Romania fotocopii dupa actele de stare civila a membrilor familiei, hotarare de divort ori de incredintare a copilului/copiilor, dupa caz.
      • La primirea formularului, Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale (AJPS) trebuie sa completeze partea B a formularului pentru care va solicita informatii, dupa caz, de la:
      a) Inspectoratul Teritorial de Munca;
      b) Casa Judeteana de Pensii;
      c) Directia Generala a Finantelor Publice;
      d) Inspectoratul Scolar Judetean (in cazul in care copiii avuti in intretinere urmeaza cursurile invatamantului preuniversitar);
      e) Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *